Městská elektrokola pro každodenní i příležitostný provoz

Trh se postupem času začal plnit různým sortimentem v širokém rozpětí kvality, počínaje špičkovými produkty a na opačné straně spektra také výrobky pochybnými. Těch sem proudí z Asie tisíce kusů ročně a bohužel jdou na odbyt. Lidé si však neuvědomují úskalí, s nimiž se budou muset konfrontovat v relativně krátkém čase. Jde především o kvalitu materiálu k výrobě mechanických částí, nejen akumulátoru a pohonné jednotky. Nejčastější závady totiž vznikají po zátěži v běžném provozu při opotřebení brzd, os a ložisek, středového uložení. Problém přichází i v souvislosti s námahou v době, kdy se vybije akumulátor, levné komponenty valivých ložisek značně celý komplet brzdí a šlapat do pedálů na takovém stroji pak není žádnou výhrou.

ebike

Na co bychom se měli dotázat prodejce

Způsob využití – jaké modely městských elektrokol nebo horských či trekových nám obchod nabízí pro různé způsoby využití. Bude jistě značný rozdíl mezi koly pro městský provoz po asfaltu a po rovině, s denními nájezdy stovek metrů, a bicykly pro výlet na celý den pro vzdálenosti delší než padesát kilometrů.
Frekvence provozu – jak často bude elektrokolo v provozu, zda pouze příležitostně, nebo denně. S tím také souvisí i životnost baterie.

Prodejce by měl dokázat nabídnout výrobek pro lenivé jezdce, kteří očekávají dokonalou výpomoc, aniž by museli vyvíjet nadměrnou sílu, a na druhé straně typy sportovní, více podobné klasickému kolu, kde elektromotor vypomáhá jen při jízdě do strmějších kopců.

rychlostní kolo

Jak s přepravou kola – půjde o skládací model, který snadno umístíte do kufru vašeho vozu, nebo se bude autem převážet na střešním nosiči kol, případně na nosiči na tažném zařízení?
O jakou váhovou kategorii půjde – záleží mimo jiné i na tom, jak vysokou máte postavu a kolik vážíte. Tomu musí odpovídat jeho nosnost a velikost rámu.
Dojezd – kolik kilometrů lze ujet na baterii, a to i v kopcovitém terénu.