Pokud byste chtěli i vy mít svůj e-shop, tak vězte, že to má několik úskalí. Nemíním teď ty věci jako vyřizování koncesí, povolení k žádosti a žádosti o povolení k prodeji, živnostenský list a podobné věci. Mám na mysli mít web, který skutečně prodává, a to ne tak, že pár kusů za měsíc. To vás neuživí. Takový prodejní web musíte nejprve postavit, což sám nezvládnete, a musíte si taky najmout SEO specialistu. Proč? Protože to bude právě on, kdo váš web bude držet na viditelné pozici a nenechá ho krčit se někde vzadu jako to pověstné poupě. Zajisté musíte uznat, že web, který není vidět asi moc lidí nenavštíví. Takový jednodušší web může být postaven třeba nějakém redakčním systému, jako je například Drupal, nebo WordPress. SEO optimalizace Drupal je pak věcička, kterou umí několik vyvolených jedinců a jsou to právě oni, kteří se starají o to, aby byly stránky na očích ihned po vyhledávání.
Co všechno je kolem toho nutné, to by bylo na dalších, řekněme, asi tisíc článků. Nemá smysl zde rozebírat nějaké detaily, protože bychom museli zabrousit k výrazům jako keywords, linkbuilding, nebo copywriter a to bychom prostě nezvládli. Takže to prostě berte jako fakt, že se bez SEO konzultanta neobejdete.
Web může být také vytvořen už jako přímo obchodní, což je například Fastcentrik, nebo nějaký jiný. Ve velké většině jsou to rychlé a kvalitní weby. SEO Fastcentrik je pak už jen další povinností obchodníka k tomu, aby si vydělal na chléb svůj vezdejší, obrazně řečeno. Kdybyste se tedy i vy rozhodli prodávat přes internet, nedávejte se do webů sami. Rozhodně si klikněte na některý z odkazů výše a spojte se s lidmi, kteří o tom něco vědí a kteří jsou naprostí profesionálové. Jedině s jejich pomocí si web udržíte na patřičných pozicích a budete mít jistotu, že se nepropadne někam dozadu.